Bár Truffaz jellegzetes dzsessz-stílusa, játéka ezer közül felismerhető, rendkívül tág látókörű és sokoldalú művész. Repertoárján megtalálhatók klasszikus darabok (például Mozart művei), egy ideig a világhírű Orchestre de la Suisse Romande tagja is volt. 1990-től érdeklődése folyamatosan fordult a dzsessz felé, mindenekelőtt a már említett Miles Davis hatására. A kilencvenes évek első felében intenzíven turnézott, Montreaux-ben is többször lépett fel.
Erik Truffaz a hajón
A világ egyik legnagyobb trombitása, Miles európai trónörököse, a könnyed, játékos, kísérletező, elhajló, telibetaláló, hihetetlen játékos, Truffaz, aki visszatér, mert szereti a Hajót, s bemutatja értő közönségének kiváló új lemezét.
Erik Truffaz, a francia-svájci trombitás immár tíz éve a nu jazz emblematikus alakja. Korai, erős Miles Davis-hatásokat mutató lemezei mgalapozták hírnevét és stílusát: Truffaz sokáig maga volt a megtestesült kortárs cool. Finom balladák, laza blues-alapok, felettük a jellegzetes hangszínű trombita visszafogott és ökonomikus futamai - hogy aztán később Truffaz kacérkodjon a lassú hiphoppal és a spoken worddel is. A dzsesszvilág egyik legnagyobb kiadójához, a Blue Note-hoz szerződve aztán Truffaz-t szárnyára kapta a világhír. Legutóbbi lemezein már erőteljesebben távolodik a Davis-hagyományoktól, egyre több elektromos-elektronikus elemet illesztve muzsikájába, dnb-, hiphop- és keleti zenei motívumokat használ, sőt, legújabb, frissen megjelent lemezén kifejezetten popos irányba indult el.