A repertoár kápráztató színein, változatosságán túlmenően kiemelendően fontos a feldolgozás minősége! Tény: létezik egyfajta magaslat, ahol el lehet helyezni egy kényelmes széket, mert onnan jól játszik, hogy a szimfonikus zenekar egyenrangú félként tudott felnőni a feladatához, mivel akár önálló műként is értelmezhető szerzeményeket komponált számára az említett fiatal, sokoldalú zeneművész, hangszerelő. Ebben a leosztásban nyilván messze nem annyi történik, mint bizonyos szimfonikus pop-produkciók esetében, ahol „be van mutatva” egymásnak az énekes és a zenekar, mindenfajta újdonságok nélkül.
Ám, itt valóban magáról a Végtelenről beszélünk: a kortárs muzsika és a kortárs jazz kivételes találkozásáról, egy zseniális hegedűs szólista, zeneszerző moderálásában. Úgy fest: a nagy szellemek nem hogy nem haltak ki, még csak el sem bujdokoltak a környékünkről. És ha megtaláltuk egymást, hatnak ránk – félelmetes erővel, amely ebben a kontextusban nem a rettegés szava. Sokkal inkább a büszkeség az, ami most aláhúzandó.
Ráadásul Lajkó Félix egy újabb felismeréssel ajándékozza meg hallgatóságát, amelynek alanya nem más, mint önmaga. Nem félek leírni az okosságot: az igazán nagy játékosok nem feltétlenül a fel-felvillantott kivételes technikai képességeiktől ismerhetők fel, hanem (a fentiekkel együtt) attól a plusztól is, hogy nagy gyakorisággal húznak váratlant a pályán.